Maria Borelius lämnar styrelsen i Active Biotech AB

2006-10-09

"Vi tackar Maria för hennes starka engagemang och värdefulla bidrag till uppbyggnaden av Active Biotech. Under hennes tid som styrelseledamot har bolaget utvecklats till ett av de mest framgångsrika biotechbolagen i Europa. Vi önskar henne lycka till i hennes nya stora utmaning", säger styrelseordförande Mats Arnhög.
Maria Borelius har varit styrelseledamot i Active Biotech AB sedan år 2000.
Lund den 9 oktober 2006
Verkställande Direktör
Active Biotech AB är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel. Företaget har en stark forskningsportfölj med fokus på autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som avancerat längst är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, avsedd för behandling av multipel skleros, samt ANYARA för immunterapi av i första hand indikationen icke-småcellig lungcancer. Företaget har ytterligare tre projekt i klinisk utveckling, TASQ för prostatacancer, 57-57 för SLE och RhuDex® för RA, samtliga i tablettform. Dessutom drivs projektet I-3D i preklinisk utveckling gemensamt med Chelsea Therapeutics.
Active Biotech AB (org.nr 556223-9227)