Active Biotech presenterar på Rodman & Renshaw 11th Annual Healthcare Conference

2009-09-04

Presentationen innefattar fas III-projekten laquinimod, en ny, immunmodulerande substans, utvecklad som en oral behandling (1 tablett om dagen) av multipel skleros, utlicensierad till Teva Pharmaceutical Industries Ltd samt ANYARA, Active Biotechs nya metod för tumörbehandling som är i en fas III-studie för njurcancer. Även prostatacancer-projektet TASQ, SLE-projektet 57-57 och det prekliniska projektet ISI kommer att presenteras.
Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com.
Presentationen sker den 11 september kl.15:35 svensk tid (9:35 am lokal tid).
Active Biotech AB (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel mot autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som är i registreringsgrundande fas är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, avsedd för behandling av multipel skleros, samt ANYARA för målsökande terapi av i första hand njurcancer. Företaget har ytterligare tre projekt i klinisk utveckling, TASQ för prostatacancer, 57-57 för SLE och RhuDex(TM) för RA, samtliga i tablettform.
Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 4 september 2009, kl.08.30.