Active Biotechs valberedning utsedd

2016-11-22

PRESSMEDDELANDE

Enligt beslut från årsstämman den 26 maj 2016, ska valberedningen för Active Biotech bestå av representanter för de, i slutet av september månad 2016, tre största ägarna, samt styrelsens ordförande.

Valberedningen ska till årsstämman 2017 föreslå bland annat styrelseledamöter och styrelseordförande samt arvoden till styrelseledamöter och revisorer. Följande personer har utsetts till representanter för de största aktieägarna i valberedningen:

Johnny Sommarlund, MGA Holding
Tomas Billing, Nordstjernan
Lennart Johansson, Investor

Valberedningen kommer under styrelseordförande Mats Arnhögs ledning utarbeta förslag att föreläggas för beslut på årsstämman den 15 juni 2017.

Lund den 22 november 2016

Tomas Leanderson

Hans Kolam, CFO
Tfn 046 19 20 44

Active Biotech AB (publ) (NASDAQ Stockholm: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på utveckling av läkemedel för behandling av neurodegenerativa/inflammatoriska sjukdomar och cancer. Laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, är i registreringsgrundande fas 3-prövning för behandling av relapserande remitterande multipel skleros. Laquinimod är även i fas 2-prövningar för behandling av primärprogressiv multipel skleros och Huntingtons sjukdom. Vidare bedrivs kommersiella aktiviteter för projekten tasquinimod, paquinimod och SILC. För ytterligare information besök www.activebiotech.com.

(org.nr 556223-9227)

pdf161122_Active Biotechs valberedning utsedd