Antal aktier och röster i Active Biotech

2016-12-30

Antalet aktier och röster i Active Biotech har förändrats på grund av den nyligen genomförda företrädesemissionen.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 96824 320 aktier och röster i Active Biotech.

Tomas Leanderson, VD
E-mail: tomas.leanderson@activebiotech.com

Hans Kolam, CFO
E-mail: hans.kolam@activebiotech.com

Active Biotech AB (publ) (Nasdaq Stockholm: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på utveckling av läkemedel för behandling av neurodegenerativa/inflammatoriska sjukdomar och cancer. Laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, är i registreringsgrundande fas 3-prövning för behandling av relapserande remitterande multipel skleros. Laquinimod är även i fas 2-prövningar för behandling av primärprogressiv multipel skleros och Huntingtons sjukdom. Vidare bedrivs kommersiella aktiviteter för projekten tasquinimod, paquinimod och SILC. För ytterligare information besök www.activebiotech.com.

Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 30 december 2016, kl.08.30.

pdfActive Biotech -Pressmeddelande antal aktier och röster