Active Biotech presenterar på SG Cowen & Co 5th Annual Global Health Care Conference

2004-11-15

Konferensen avser att ge institutionella investerare en direktkontakt med dynamiska tillväxtföretag. Från Active Biotech kommer Sven Andréasson, VD och Tomas Leanderson, Forskningschef att delta.
Presentationen, vilken kommer att äga rum onsdagen den 17 november, kl.8.00-8.30, omfattar Active Biotechs pågående kliniska forskning inom områdena autoimmunitet/inflammation och cancer. Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com eller www.sgcowen.com.
För ytterligare information om Active Biotech och pågående projekt, besök gärna www.activebiotech.com.
Lund den 15 november, 2004
Active Biotech AB är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel. Företaget har en stark forskningsportfölj med fokus i första hand på autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. Huvudprojekten innefattar unika substanser med immunmodulerande egenskaper (SAIK-MS), avsedda för behandling av bl.a. multipel skleros, samt ett nytt koncept för behandling av cancer (TTS).