Active Biotech presenterar på Rodman & Renshaw Techvest 2nd Annual Global Healthcare Conference

2005-04-29

Presentationen, vilken kommer att äga rum onsdagen den 4 maj, kl.08.00-08.20, kommer bland annat att omfatta den kliniska utvecklingen av Active Biotechs nya MS-läkemedel i tablettform (laquinimod) som sker i samarbete med Teva Pharmaceutical Industries samt en ny metod (ANYARA) för behandling av lungcancer. Även en uppdatering av företagets övriga kliniska projekt kommer att ges. Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com eller via www.rodmanandrenshaw.com.
För ytterligare information om Active Biotech och pågående projekt, besök vår hemsida www.activebiotech.com.
Lund den 29 april, 2005
Active Biotech AB är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel. Företaget har en stark forskningsportfölj med fokus på autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som avancerat längst är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, avsedd för behandling av multipel skleros, samt ANYARA (TTS) för immunterapi av i första hand indikationen icke-småcellig lungcancer. Dessutom har företaget ytterligare tre projekt i klinisk utveckling TASQ för prostatacancer, 57-57 för SLE och RhuDex® för RA, samtliga i tablettform.