Active Biotech presenterar på UBS 2008 Global Life Sciences Conference

2008-09-17

Presentationen innefattar fas III-projekten laquinimod, en ny, immunmodulerande substans, utvecklad som en oral behandling (1 tablett om dagen) av multipel skleros, utlicensierad till Teva Pharmaceutical Industries Ltd samt ANYARA, Active Biotechs nya metod för tumörbehandling som är i en fas III-studie för njurcancer. Även retrospektiva data från skelettröntgen i fas I för prostatacancer-projektet TASQ kommer att presenteras. En uppdatering kommer också att ges för SLE-projektet 57-57 och det nya projektet kring quinolin-substansernas verkningsmekanism.
Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com
Presentationen sker den 23 september kl.19.00 svensk tid (1 pm lokal tid).
Active Biotech AB (OMX NORDIC: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel mot autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som är i registreringsgrundande fas är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, avsedd för behandling av multipel skleros, samt ANYARA för immunterapi, "targeted therapy", av i första hand njurcancer. Företaget har ytterligare tre projekt i klinisk utveckling, TASQ för prostatacancer, 57-57 för SLE och RhuDex® för RA, samtliga i tablettform. För ytterligare information besök www.activebiotech.com.
Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 17 september 2008, kl.11.00.