Active Biotech inbjuder till Kapitalmarknadsdag

2010-05-18

Active Biotech inbjuder analytiker, investerare och media till kapitalmarknadsdag den 10 juni

Tid: Torsdagen den 10 juni, kl.14.00-16.00

Plats: IVA Konferenscenter, Grev Turegatan 16 i Stockholm

Anmälan:Namn och kontaktuppgifter till kapitalmarknadsdag@activebiotech.com eller 046-19 20 00 senast den 7 juni

Deltagare från Active Biotech:

Tomas Leanderson, VD

Hans Kolam, Finansdirektör

Göran Forsberg, Chef Investerarrelationer och Affärsutveckling

Helén Tuvesson, Chef Preklinisk utveckling

Program: Genomgång av Active Biotechs projektportfölj

Kapitalmarknadsdagen kommer även att kunna följas via Active Biotechs hemsida www.activebiotech.com.

Hans Kolam, CFO

Tfn: 046 19 20 44

E-mail: hans.kolam@activebiotech.com

Active Biotech AB (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på forskning och utveckling av läkemedel mot autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som är i registreringsgrundande fas är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, avsedd för behandling av multipel skleros, samt ANYARA för riktad terapi, "targeted therapy", av i första hand njurcancer. Företaget har ytterligare tre projekt i klinisk utveckling, TASQ för prostatacancer, 57-57 för SLE och RhuDex(TM) för RA, samtliga i tablettform.

Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 18 maj 2010, kl.10.00.

pdfActive Biotech inbjuder till Kapitalmarknadsdag