2010-09-09

Lund den 9 september 2010 - Active Biotech (NASDAQ OMX Nordic: ACTI) kommer att presentera företaget på konferensen Rodman & Renshaw 12th Annual Healthcare Conference den 14 september, 2010 på New York Palace Hotel, New York City, USA. Presentationen kommer att ge en uppdatering kring Active Biotechs utvecklingsprogram.

Presentationen innefattar projekt i eller på väg in i fas III; laquinimod, en ny, immunmodulerande substans för behandling av multipel skleros, utlicensierad till Teva Pharmaceutical Industries Ltd, prostatacancer-projektet TASQ samt ANYARA, Active Biotechs nya metod för tumörbehandling som är i en fas III-studie för njurcancer. Även projektet 57-57 och det prekliniska projektet ISI kommer att presenteras.

Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com.

Presentationen sker den 14 september kl. 20.25 svensk tid (2:25 pm lokal tid).

Active Biotech AB (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på utveckling av läkemedel mot autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som är i eller på väg in i registreringsgrundande fas är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, för behandling av multipel skleros, TASQ för prostatacancer samt ANYARA för målsökande terapi av i första hand njurcancer. Laquinimod är även i fas II klinisk utveckling för Crohns sjukdom och Lupus. Företaget har därutöver ytterligare två projekt i klinisk utveckling; 57-57 för SLE & Systemisk Skleros och RhuDex(TM) för RA, båda i tablettform.

Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 september 2010, kl.08.30.

Kontakt:

Göran Forsberg, VP Investor Relations & Business Development
Fax: 046-19 11 00

pdfActive Biotech presenterar på Rodman & Renshaw 12th Annual Healthcare Conference