Active Biotech presenterar på Rodman & Renshaw Annual Global Investment Conference

2012-09-06

Lund den 6 september 2012 - Active Biotech (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) kommer att presentera företaget på konferensen Rodman & Renshaw Annual Global Investment Conference som hålls den 9-11 september 2012 i New York, USA. Presentationen kommer att ge en uppdatering kring Active Biotechs utvecklingsprogram.

Presentationen innefattar projekt i fas III; laquinimod, en ny, immunmodulerande substans för behandling av multipel skleros, utlicensierad till Teva Pharmaceutical Industries Ltd, prostatacancer-projektet TASQ som utvecklas tillsammans med Ipsen samt ANYARA, Active Biotechs nya metod för tumörbehandling som är i en fas III-studie för njurcancer. Även projektet 57-57 och det prekliniska projektet ISI kommer att presenteras.

Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com.

Presentationen sker den 11 september kl. 18.05 svensk tid (12:05 pm lokal tid).

Hans Kolam, CFO
Tfn: 046 19 20 44
E-mail: hans.kolam@activebiotech.com

Active Biotech AB (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på utveckling av läkemedel mot autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. De projekt som är i registreringsgrundande fas är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper, för behandling av multipel skleros, TASQ för prostatacancer samt ANYARA för behandling av i första hand njurcancer. Laquinimod är även i fas II klinisk utveckling för Crohns sjukdom och Lupus. Företaget har därutöver ytterligare ett projekt i klinisk utveckling; 57-57 för Systemisk Skleros, även den i tablettform. För ytterligare information besök www.activebiotech.com.

Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 6 september 2012, kl.08.30.

pdfActive Biotech presenterar på Rodman & Renshaw