Active Biotech presenterar på Jefferies 2013 Global Healthcare Conference

2013-11-14

Lund den 14 november 2013 - Active Biotech (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) kommer att presentera företaget på konferensen Jefferies Global Healthcare Conference som hålls den 20-21 november 2013 i London. Presentationen kommer att ge en uppdatering kring Active Biotechs utvecklingsprogram.

Presentationen innefattar projektet laquinimod, en ny, immunmodulerande substans för behandling av bland annat multipel skleros, utlicensierad till Teva Pharmaceutical, prostatacancer-projektet tasquinimod i fas III som utvecklas tillsammans med Ipsen samt ANYARA, Active Biotechs nya metod för tumörbehandling av primärt njurcancer. Även projektet med paquinimod (57-57) och det prekliniska projektet ISI kommer att presenteras.

Presentationen finns att följa både i realtid och i efterhand på www.activebiotech.com.

Presentationen sker den 20 november kl. 9.00 svensk tid (8:00 am GMT, lokal tid).

Hans Kolam, CFO
Tfn: 046 19 20 44
E-mail: hans.kolam@activebiotech.com

Active Biotech AB (NASDAQ OMX NORDIC: ACTI) är ett bioteknikföretag fokuserat på utveckling av läkemedel mot autoimmuna/inflammatoriska sjukdomar och cancer. I registreringsgrundande fas är laquinimod, en substans i tablettform med unika immunmodulerande egenskaper för behandling av multipel skleros. Även tasquinimod för behandling av prostatacancer, via en unik verkningsmekanism, befinner sig i registreringsgrundande fas. Därutöver har laquinimod avslutat kliniska fas II-studier för Crohns sjukdom och Lupus. Företaget har ytterligare två substanser i klinisk utveckling; ANYARA för behandling av i första hand njurcancer och paquinimod (57-57) för systemisk skleros. För ytterligare information besök www.activebiotech.com.

Active Biotech är skyldigt att offentliggöra informationen i detta pressmeddelande enligt lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades för offentliggörande den 14 november 2013, kl.08.30.

pdfActive Biotech presenterar på Jefferies 2013 Global Healthcare Conf